apríl 2021
po ut st št pi so ne
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
   
             

Doplnky výživy v športe

SADA v spolupráci s farmáciou pripravila vzdelávací program zameraný na doplnky výživy. Hlavným zámerom je informovať o funkčnosti jednotlivých skupín výživových prepáratov z pohľadu vedy a výskumu.


Iónové nápoje sú určené na prevenciu dehydratácie, podporu udržania intenzity vykonávanej fyzickej aktivity a doplnenie stratených minerálov či energie počas záťaže a po záťaži. S touto skupinou výživových doplnkov sa naozaj stretol asi každý športovec. A napriek tomu, nie každý vie, aké druhy týchto nápojov existujú a čo všetko obsahujú.

Horčík a vápnik sú dva najčastejšie skloňované minerály v súvislosti so športom. V dnešnej dobe snáď neexistuje výživový doplnok, ktorý by tieto ióny neobsahoval. Čo sa však stane ak človek užíva zbyotočne vysoké dávky, pričom netrpí nedostatkom?

Kĺbová výživa a jej najčastejšie zložky: hydrolyzovaný kolagén, glukózamín, chondroitín. V tretej časti programu o výživových doplnkoch prinášame prehľad a funkciu najznámejších zložiek.

Kreatín je najviac preskúmaným športovým výživovým doplnkom na celosvetovom trhu. Mnoho ľudí, odborníkov, ale aj samotných športovcov má na kreatín svoj názor. Ale poznáte to: čím viac ľudí a výskumov, tým viac názorov. Preto sme sa zamerali najmä na funkciu kreatínu a čo od jeho užívania môžete očakávať.

Bielkoviny (1. časť) predstavujú jednu z troch základných zložiek výživy. V tomto článku prezrádzame ich benefit. Bielkoviny napomáhajú ako regenerácii, tak aj rastu kostrového svalstva.

Bielkoviny (2. časť) približujú skôr výživové doplnky s obsahom biekovín. Aké sú živočíšne a rastlinné zdroje, aký je medzi nimi rozdiel prípadne výrobné procesy výživových doplnkov.

Aminokyseliny (1. časť) zohrávajú dôležitú úlohu v príprave športovca. Aký je ich biologický účinok? Ktoré aminokyseliny sú dôležité pre podporu športového  výkonu, regeneráciu či pre všeobecné zdravie? Tieto otázky vám zodpovie prvá časť článku o aminokyselinách.

Aminokyseliny (2. časť) nadväzujú na predošlý diel o aminokyselinách. Dôraz sa však kladie predovšetkým na výživové doplnky ako také. BCAA, L-tryptofán, L-lyzín, L-karntín a iné.

ZDROJ: SADA
7. 1. 2021